A jegyértékesítés is elindult a 2020-as évadra, a leggyorsabb jegyvásárlók az idei Ajándékkoncertre szóló belépővel is gazdagabbak lesznek. Kreatív Emmy-díjat nyert az NBC Jézus Krisztus Szupersztár című élő adása A hétvégén rendezték meg Los Angelesben a televíziós Oscarnak nevezett Emmy-díjak szeptember 17-i átadását megelőzően a kreatív, technikai Emmy-díjátadót, ahol a Jézus Krisztus Szupersztár című rockopera szerzőit és főszereplőjét is elismerték. Andrew Lloyd Webber Maszk nélkül – Előrendelhető Andrew Lloyd Webber életrajzi könyve Szeptember 20-án jelenik meg a 21. Század Kiadó gondozásában a világhírű zeneszerző műve, a Maszk nélkül. A Webber hetvenedik születésnapjára készült kötet felfedi a legendák mögött lapuló, kivételes személyiség igazi arcát. Messiá A Messiá és a Jézus Krisztus Szupersztár dalaival rendeznek gálakoncertet Egerben Augusztus 11-én az Agria Nyári Játékok keretében Egerben a Líceum udvarán Tündöklő csillagok címmel rendeznek gálakoncertet, ahol a Messiá című "rockoratorikus" passióból és a Jézus Krisztus Szupersztár musicalből hangzanak majd el részletek mások mellett Csengeri Attila, Egyházi Géza és Szemenyei János előadásában.
A rockopera forradalmasította a zenés színházat, és olyan kérdéseket vetett fel, amelyek mindmáig érvényesek. Főhőse nem csak a címszereplő Jézus, hanem egyenrangú társa Júdás, aki kétségbeesett igyekezettel próbálja megérteni barátja cselekedeteit, de mindhiába… Egy hét eseményeibe tömörül minden emberi és emberfeletti történés: Jézus és híveinek jeruzsálemi bevonulásától a keresztre feszítésig tart a cselekmény. A bibliai történet különlegessége, hogy a rock és a beatzene segítségével kel életre. A Jézus utolsó napjait feldolgozó történet Hollywoodot is inspirálta, a rockoperából 1973-ban egy Oscar-díjra jelölt filmadaptáció is készült Ted Neeley főszereplésével. 2018 tavaszán pedig a zenés színház történetének egyik legjelentősebb darabját televíziós műsorként is láthatták a nézők, mely később Kreatív Emmy-díjat nyert. A musical zeneszerzője, Andrew Lloyd Webber és dalszövegírója, Tim Rice is Emmy-díjas lett, míg John Legend, aki a musical sztárja volt, koproducerként kapott trófeát.
A további okok közé tartozik a dalbetétek elsöprő sikere, valamint a karakterek ábrázolásának jellege: emberközeli, elgondolkodtató, és sok esetben roppant humoros is – utóbbira a legjobb példa kétségkívül Heródes jelenete, aki mind a színpadi darabban (Nagy Sándor), mind a filmben (Josh Mostel) egy különösen jól felépített karakter, akárcsak Kajafás (Bob Bingham), aki pedig mélyen búgó hangjával félelmetes hitelességgel hozza a hatalom képviselőjét. A Jézus Krisztus szupersztár amiatt is válhatott kultikussá és maradhatott napjainkban is érdekes és élvezhető, mert – leegyszerűsítve ugyan – egy musicalbe ágyazott bibliai történetről beszélünk, mégsem kell hozzá vallásosnak vagy vallás iránt érdeklődőnek lenni, és tapasztalataim szerint azoknak is elnyerte a tetszését az alkotás, akik nem tartoznak a musicalrajongók táborába. A dalbetétek jelentős része kultikussá vált, a szereposztás pedig a filmben és a színdarabban is kifogástalan – a teljesség igénye nélkül Ted Neeley, illetve Feke Pál Jézus szerepében (akinek a Deep Purple énekese, Ian Gillan kölcsönözte a hangját), Carl Anderson és Serbán Attila Júdásként, Mária Magdolna az akkor 19 éves Yvonne Elliman és Gallusz Nikolett alakításában, valamint Barry Dennen és Sasvári Sándor Poncius Pilátus szerepében tökéletes szereposztás.
Sasvári Sándor külföldi kollégáinál jóval kevésbé karizmatikus Jézus, de mivel első volt és szintén vissza-visszatért a szerephez, megmaradt a kollektív emlékezetben. Kicsit az Istvánra visszakacsintva, Varga Miklós is futott pár kört Jézusként Sasvári után – sajnos sem erről, sem a Korong-féle kezdetekről nincs felvétel, pedig biztos lenne ezekre érdeklődés. Az ősbemutatót követően pedig aztán folyamatosan jöttek a további adaptációk, a darab nálunk is kirobbanthatatlan a színpadokról, műsorra tűzése immár harmincnégy éve biztos siker. Jó évtizede én is elcsíptem a Madáchban Tóth Attilát Jézusként (ami teljesen véletlenszerű volt a hármas szereposztás miatt), de hogy a rockszíntéren maradjuk, Kálmán Gyuri is volt már Júdás egy szolnoki adaptációban, ugyanitt Kalapács Józsi pedig Simon. Az idei, Szegedi Szabadtéri Játékokra időzített felújítás érthető okokból egy évet csúszik, de nagyon kíváncsi leszek a korábban Istvánként és Koppányként egyaránt kiváló Feke Pálra, és a cameók nagy barátjaként Sasvárit is szívesen látom majd Pilátusként.
Sokan tekintik az Ian Gillan-féle, 1970 szeptemberében megjelent originált "Az Igazi"-nak – rockeraggyal gondolkozva nehezen tudnám ezt az állítást megcáfolni. Látni kell ugyanakkor, hogy Gillannek ez a projekt minden bizonnyal inkább csak hátszél volt a Deep Purple küszöbön álló áttöréséhez, amelyet követően valószínűleg ideje sem lett volna már arra, hogy a színpadi adaptációban részt vegyen. Talán ha a felkérés karrierjének egy másik szakaszában érkezik, más lett volna a helyzet, de amikor ezzel kapcsolatos kérdést kapott későbbi interjúkban, ő maga említette, hogy a mozifilm főszerepét is visszautasította. Némi koncertimprót leszámítva pedig már később sem idézte fel pályafutásának ezt a szakaszát (még a Gillan's Inn életműlemezre sem fért be semmi). Indokai persze érthetőek (zenekari előadóként, nem musicalszínészként akart karriert építeni, tehát nem ellentmondásos az sem, hogy "bezzeg" a Purple előtti bulizenekarával csinált lemezt pár éve), de ettől még sajnálatos, hogy sose hallhattuk újra Jézusként.